Lucien & Miranda @ Patagonië

Parga

Hier zitten we dan in Parga. Super leuk plaatsje gelegen in een mooie baai. Gezellige restaurantjes, kleine straatjes/steegjes, etc. We hebben een mooi appartement, goed toeven dus! Alleen zijn er blijkbaar mensen in Parga die het niet zo verdienen mooi weer te hebben en hier ondervinden wij ook enig nadeel van... Het weer is op het moment niet zo goed. Het is voornamelijk bewolkt, af en toe een bui... bruin worden we niet
Sad

Uiteraard mag dat de pret niet drukken. We hebben de hele week een auto en touren wat af. Gisteren een stuk langs de kust gereden en vandaag onze eigen excursie gemaakt. Hebben we toch weer zo'n EUR 50 mee bespaard!! Eerst naar het dodenorakel, vervolgens naar een monument op een berg waar vroeger (ten tijde van de Turkse bezetting hier) zo'n 63 vrouwen en kinderen naar beneden zijn gesprongen; ze wilden liever dood dan dat ze onder het Turkse regime moesten leven. Een hele klim --> 400 treden omhoog (en dus ook weer terug!). Op dat moment trok er een grote donkere wolk over de berg. Daarna nog naar een rivier met mooi helder water waar we een stukje doorheen zijn gelopen.

Nu even terug naar onze laatste dagen op Lefkas. Donderdag wilden we lekker zonnen, maar toen begon de bewolking al en de harde wind te waaien. Even hebben we op het strand gelegen, maar we werden verjaagd door de wolken. Er zou nog een erg mooi strand zijn welke wij nog niet hadden bezocht. Na een hele spannende tocht over een onverhard weggetje (goed voor een jeep, niet voor onze punto) zijn we er toch gekomen. Niet op het strand zelf gestaan, want dan moest je een enge trap af die niet zo stabiel was... uiteraard wel een leuke dag gehad hoor! 's Avonds naar Lefkas-stad voor een lekker etentje. Op de terugweg begon het te onweren. Die nacht zijn we vaak wakker geschrokken door de harde donderslagen, we hadden nog nooit zoiets gehoord!
Vrijdag wilden we een mooie wandeling maken bergop, maar werden we op de helft verrast door een kleine regenbui, dus om nog hoger de berg op te gaan leek ons geen goed plan. De rest van de dag is het niet veel geweest helaas.

Zaterdag werden we rond 16u opgehaald door de bus die ons naar het vliegveld bracht. Hier aangekomen hebben we onze limoengroene Panda in ontvangst genomen en zijn we naar Parga gegaan.

De komende dagen gaan we, ondanks de voorspelde bewolking en regen, gewoon doen wat we eerder hadden bedacht. Geen zorgen dus, we kwijnen hier heus niet weg (al zou een zonnetje wel leuk zijn!).