Lucien & Miranda @ Patagonië

Droomreis geboekt!

Al enkele jaren hebben we hier over gedroomd en in november is het dan eindelijk zover... WE GAAN NAAR PATAGONIE!

Na vorig jaar enkele pakketreizen geboekt te hebben, vinden we het dit jaar tijd om weer ongeorganiseerd te reizen met onze backpacks. Van onze werkgevers hebben we vrij gekregen en de vliegtickets zijn inmiddels geboekt.

We vliegen vanaf Brussel naar Buenos Aires en zullen enkele dagen in de hoofdstad verblijven. Vervolgens vliegen we naar Valdes, een schiereiland aan de Argentijnse oostkust. Hier leven grote kolonies zeehonden, zeeolifanten, zeeleeuwen en we hopen zelfs nog enkele walvissen te spotten. Hierna reizen we door naar het merengebied bij Bariloche. Vanuit hier willen we dmv de Lake Crossing naar Chili reizen (afwisselend over land en per boot). Vanuit Puerto Montt vliegen we naar Punta Arenas, de zuidelijkste stad van Chili. Dan via Puerto Natales naar nationale park Torres del Paine. Vervolgens reizen we door naar El Calafate in Argentinie. Vanuit hier gaan we o.a. naar het Glaciares National Park om de gletsjer Perito Moreno te aanschouwen.
Op naar de zuidelijkste stad ter wereld: Ushuaia. Vanaf hier vertrekken de expedities naar de Zuidpool (dit zit er voor ons echter niet in). Heel langzaam beginnen we aan de terugreis. We vliegen vanuit Ushuaia terug naar Buenos Aires, maar gaan nog niet naar huis... De reis krijgt toch nog een tropisch tintje, doordat we eindigen met de watervallen van Iguazu. Helaas zit de reis er hierna op en zullen vanaf Iguazu in Brazilie terugvliegen naar Brussel.

Het duurt nog zo'n 9 maanden voordat we vertrekken, maar de voorpret is zeker al begonnen!