Lucien & Miranda @ Patagonië

Weer thuis

We zijn al weer 4 dagen thuis. De vakantie is echt super geweest, jammer dat het zo snel voorbij was.

Vorige week zaterdag zijn we naar het dolfijnenstrand gegaan. Dit strand ligt bij ons hotel (hotel staat op klif), maar er is helaas geen trap naar beneden. Dit betekent dus dat we eerst naar het dorp moesten lopen om vervolgens via het strand weer 'terug' te lopen richting hotel. Je kunt hier trouwens ook alleen maar naartoe als het eb is, want bij vloed loopt het gehele strand onder water en is er geen weg terug. Na lekker in de zee te zijn geweest en wat dolfijnen te hebben gespot, zijn we weer richting dorp gelopen. Na een terrasje en een mooi wit strand weer naar het zwembad van het hotel om af te koelen.

's Avonds naar de capoeira school Boa Vontade in Natal. Iedere dag krijgen hier in totaal circa 60 kansarme (straat)kinderen les in Capoeira. Bijna elke les begint met een kringgesprek over hoe het met de kinderen op school gaat. Om aan de Capoeira-activiteiten deel te mogen nemen is het (bijna) een voorwaarde dat de kinderen naar school gaan. Op deze wijze worden de kinderen gestimuleerd dat ze daadwerkelijk naar school gaan en niet in de wijk rondzwerven. We hebben onze ogen uitgekeken en Lucien was erg in trek bij de dames als Samba danspartner

Smile

Hierna zijn we naar de Salsabar in Ponta Negra geweest. Leuke muziek, maar we zijn niet de dansvloer opgegaan (was toen nog niet zo druk). Helaas moesten we om 24u weer terug richting Pipa, laat het op dat moment pas echt gezellig worden...

Zondagochtend zijn we naar het ecologisch park geweest. Heerlijk wandelen in de hitte op zoek naar mooie uitzichten (en gevonden). 's Middags lekker rustig aan het zwembad. Om 18u is er in het hotel een capoeira show (uiteraard van Boa Vontade), erg leuk weer! Hoe druk het de afgelopen 2 dagen was, zo rustig is het nu. Brazilianen komen in het weekend in grote getalen naar Pipa. Daarnaast zien we ook dat Brazilie een katholiek land is, want vele restaurants en winkeltjes zijn gesloten. Ondanks dit hebben we toch nog heerlijk kunnen eten.

Maandag, de dag van vertrek. Gisteren hebben we gevraagd hoe lang we onze kamer kunnen houden. Om 14u moeten we er uit, waarna we onze bagage uiteraard in een daarvoor bestemde ruimte kunnen zetten. Lucien gaat voor de zekerheid nog even navragen, we kunnen tot 15u blijven. Na een heerlijk ontbijt en een plons in het zwembad besluiten we onze koffers te pakken en uit te checken. We krijgen bij het uitchecken een rekening die niet klopt. Ze zijn een lunch vergeten te rekenen. Als we hen daarop attenderen, mogen we even later onze hotelkamer aanhouden tot we worden opgehaald. We hebben een late lunch in een restaurant dat uitkijkt over de oceaan en gaan ons hierna opfrissen. Hierna gaan we nog even het dorp in en eten een crepe. Terug bij het hotel checken we uit en worden we door een taxi opgehaald die ons naar Tibau do Sul brengt vanwaar de transferbus naar de luchthaven gaat.

De vlucht vertrekt uiteindelijk om 01u (Braziliaanse tijd) en we landen om 14u Nederlandse tijd op Schiphol. Om 18u zijn we thuis en zit de vakantie er op.

De vakantie was super! Iets anders dan anders, omdat we nu vooral hebben gerelaxed. Lekker verkleurd door de zon (helaas nu al aan het vervellen). Lucien wil graag capoeira spelen, dus is al druk doende een school hier in de buurt te zoeken. Brazilianen zijn ontzettend aardige mensen. Engels spreken ze over het algemeen niet, een hele uitdaging dus. Pipa is een ontzettend gezellig dorpje met leuke restaurantjes, terrasjes, kroegjes, strandjes, etc. Een echte aanrader!!!