Lucien & Miranda @ Patagonië

Koken en brommen

Gisteren hebben we geleerd enkele heerlijke Thaise gerechten te bereiden! De dag begon met een bezoek aan de lokale groente- en fruitmarkt. Hier hebben we vanalles gezien en geproefd (geen gekke beestjes hoor). Vervolgens zijn we naar de 'Cooking School' gegaan, alwaar we een mooi kookoutfit aangemeten kregen. Toen was het tijd voor het klaarmaken van de gerechten. Uiteraard werd dit eerst voorgedaan, waarna we zelf aan de slag konden.

We zijn nu meesters in het klaarmaken van:
- Groene curry
- Sweet & sour
- Pad thai
- Banaan in kokossaus
- Springroll
- Hete soep

Op een gegeven moment konden we echt niets meer op (na de banaan in kokossaus) en hebben we onze springroll en hete soep maar laten staan (en het was nog niet eens 3 uur 's middags). We hebben trouwens de hele dag niets meer op...

Gisteravond een tweede bezoekje gebracht aan de Night Market.

Vandaag besloten we een brommer te huren om de berg, Doi Suthep, op te gaan. Lekker crossen hier, maar wel oppassen omdat we links moeten rijden. Een bezoekje gebracht aan de tempel op de berg en vervolgens nog hoger gereden naar een dorpje waar een bergstam woont. De weg vanaf boven op de berg naar de bergstam (weer beetje naar beneden) was er een met vele grote kuilen, dus nog eens extra oppassen! Na in dit dorpje wat rondgelopen te hebben en te hebben gegeten, zijn we weer de berg opgereden.

We weten nu waar we onze bruiloftfoto's willen laten maken!! Dat is in het winterpaleis van de koninklijke familie van Thailand. Echt prachtig daar, heerlijk rondgelopen en van de mooie omgeving en gebouwen genoten.
Op de terugweg nog even naar Bo Sang, parasoldorpje, maar dit stelde niet heel veel voor.

Zojuist een trein- en vliegticket geboekt via Bangkok naar Phuket. We gaan 29 november om 17.50u met de nachttrein terug naar Bangkok, waar we rond 06.00u aangkomen. Om 11.30u gaan we dan met het vliegtuig (weer zo'n zelfde vliegtuig) naar Phuket. Was nog een heel gedoe om te bepalen waar we heen zouden gaan, de Andamanse Zee of de Golf van Thailand. Na wat verhalen gehoord en gelezen te hebben van de regen aan de Golf van Thailand gaan we naar Phuket. We willen vanuit daar naar Koh Phi Phi gaan.

Morgen waarschijnlijk een 1-daagse trekking, waarbij we op een olifant zullen rijden, 2 bergstammen bezoeken, stukje lopen door de jungle, relaxen bij een waterval en nog eens een uur op een bamboovlot zullen doorbrengen. Dadelijk nog even boeken.

Dat was het voor nu. Straks ons buikje weer vol eten en onze schone was ophalen!