Lucien & Miranda @ Patagonië

The death railway

Gister een rustige dag in Krabi gehad en wat denk je, schijnt de zon! Maargoed, we hebben wat rondgelopen en heeeeeeeerlijk ijs gegeten. Ze hebben hier trouwens erg onhandige wc's. De eerste ervaring met een gat in de grond (voor Miranda althans) was in de trein van Chiang Mai naar Bangkok. In een winkelcentrum in Krabi kwam de tweede ervaring, maar dit was toch weer anders omdat Miranda niet helemaal lekker was (laat dit nu het moment zijn dat ze eindelijk eens naar de wc kon).Om half 4 werden we bij ons guesthouse opgehaald om naar het busstation te worden gebracht. En weer zo'n ervaring met de wc, 't is toch wat! Om 5 uur vertrok de bus, echt mega luxe! Super brede stoelen, erg veel beenruimte. Toen kwam de eerste verassing: sinaasappelsap, cake, water en snoepjes. Even later ook nog eens cola. Bij onze stop in Surat Thani werden we een kantine binnengeloodst en kregen we een maaltijd voorgeschoteld. Allemaal dingen waar wij niet op hadden gerekend, dus helemaal goed.

Vanmorgen om half 4 zijn we bij het busstation in Bangkok gedropt. Om 4 uur zijn we in de bus naar Kanchanaburi gestapt waar we rond 7 uur vanochtend aankwamen. Lopen lopen lopen naar een guesthouse, weer een hele leuke voor weinig geld, dit keer een bamboehutje. Na een ontbijtje weer gaan lopen naar de River Kwai brug, wat toch een beetje verder was dan gedacht. Museum bezocht en stukje over de brug gelopen. Heel toeristisch, te begrijpen natuurlijk. 's Middags het kerkhof bezocht waar vele Nederlanders begraven liggen die hier tussen 1939 en 1945 zijn omgekomen (heel veel in 1943). Er ligt ook een Smits, Kuijsten hebben we niet gezien.

Morgen hebben we weer een tour geboekt. We gaan naar een hele mooie waterval, Erawan genaamd. Ook een bezoekje aan de Hellfire Pass en we gaan met de trein over de brug. Daarstraks ook even bij het treinstation geweest om te kijken voor het ritje terug naar Bangkok. Wat ons hier nogal verbaasd is dat toeristen echt veel meer moeten betalen dan Thaise mensen. Echt met alles, waarom vragen we ons af...