Lucien & Miranda @ Patagonië

Laatste etappe

Over 3 uurtjes stappen we in de trein naar Bangkok om daar onze laatste paar dagen door te brengen. Morgen nog wel een uitstapje via Bangkok naar Ayuthaya.

Gisteren hebben we echt een hele leuke dag gehad. Om 8 uur vertrokken we vanuit ons guesthouse naar de Hellfire Pass. Tijdens de aanleg van het Birmaspoor tijdens WO II moesten duizenden krijgsgevangenen en dwangarbeiders een deel van de berg uithakken, zodat daar de trein doorheen kon rijden. Toch wel heel indrukwekkend om te zien hoor. Ook is er een klein museum bij wat we hebben bezocht. Hierna zijn we gaan lunchen.

Vervolgens op naar het Erawan National Park, waar een prachtige waterval met 7 etages te zien is. De 7e etage bevindt zich op zo'n 2,2 km (omhoog) lopen vanaf de ingang. Het water is helder turqoise van kleur en er zwemmen visjes die aan je gaan sabbelen als je in het water gaat. Wij zijn niet gaan zwemmen, maar naar boven gelopen. Lucien is tot de 5e etage gekomen en Miranda is (helemaal alleen omdat Lucien bijna 'dood' neerviel) bijna tot de 7e etage gegaan, maar moest terug omdat ze anders niet op tijd terug zouden zijn. Bij de tweede etage nog wel even met de voetjes in het water gegaan (Miranda). Onze gids zag op een gegeven moment een holletje van een vogelspin en heeft hem eruit gelokt, getver wat zijn die groot en vies!

Als laatste stond een ritje over de overgebleven spoorlijn op het programma. Alle ramen open en een mooi uitzicht, een ontspannen afsluiting van onze tour. Ook maar meteen besloten dat we diezelfde trein nemen naar Bangkok vandaag.

Voor de komende dagen hebben we trouwens nog veel op ons lijstje staan: Ayuthaya, bioscoop, uitgaan, shoppen, noem maar op!