Lucien & Miranda @ Patagonië

Brommen op zuid Bali

2 Dagen een scooter gehuurd (een hele goede deal gemaakt volgens iemand uit ons hotel). Volgens de Lonely Planet houdt de politie op Bali graag toeristen op scooters aan, om zo 'iets bij te kunnen verdienen'. Vaak voor erg lullige dingen, zoals je helm niet goed vast of met je band iets over de stopstreep staan. Wij kregen het wel even benauwd toen een agent ons achterna kwam gescheurd, nadat wij net waren gekeerd op de weg... Lachen en vriendelijk blijven, zeiden we tegen elkaar. En dit hielp waarschijnlijk, want de agent vroeg alleen om ons internationaal rijbewijs en het was goed! Pfffieuw
Smile

Gisteren zijn we Bukit Peninsula gaan verkennen. Toen de Nederlanders hier zaten, was dit schiereiland bekent als Taffelhoek.
Als eerste zijn we naar het plaatsje Jimbaran gegaan, ten zuiden van Kuta en het vliegveld. Jimbaran ligt in een mooie baai met wit strand. Op het strand zijn veel kleine restaurantjes waar heerlijke verse vis wordt gegrild (dit weten we uit ervaring). Verder is er eigenlijk niet veel te beleven.

Op naar Pura Luhur Ulu Watu. Deze tempel aan de zuidwestkust van het schiereiland is een van de belangrijke tempels voor de goden van de zee. Bij de ingang werd ons verzocht petten en zonnebrillen af en oorbellen uit te doen, dit in verband met de apen. Hele mooie panorama's, daar de tempel bovenop een steile klif staat!

Bali trekt vele surfers van over de hele wereld. Bukit Peninsula kent vele goede surfplekken, waaronder Impossble Beach. Hier hebben we geluncht tussen de surfers (apart volkje trouwens, maar wel leuk!).

Vervolgens beetje bij beetje naar ons hotel teruggegaan, waar we een heerlijke duik in het zwembad hebben genomen. 's Avonds met de scooter naar Jimbaran gegaan, waar we dus een heerlijk visje hebben gegeten!

Vandaag met de scooter naar Pura Tanah Lot gereden, aan de westkust van Bali. Dit is waarschijnlijk de bekendste en meest gefotografeerde tempel van Bali. Bijna alle tours die je op het eiland kan boeken, maken hier een stop. Wij zijn direct na het ontbijt gegaan, dus van de drukte hebben wij niet veel meegekregen. De meeste mensen komen namelijk voor de (naar het schijnt) geweldig mooie zonsondergang. Wij waren er bij eb, dus konden tot de tempel lopen (deze ligt bij vloed namelijk in zee). Weer hele mooie plaatjes kunnen schieten!
Terug richting Kuta van het mooie uitzicht genoten. Hier hebben we de eerste rijstvelden gezien! We hopen in de buurt van Ubud nog meer rijstvelden tegen te komen.

Daarstraks nogmaals naar Jimbaran gegaan voor een visje (2 deze keer - Baracuda en Yellow Snapper). Het is toch niet te geloven dat we 1,2 kg vis, rijst, groente, vers fruit en 2 drankjes hebben genuttigd voor een bedrag van totaal EUR 7,- (2 personen)!!!

Morgen gaan we shoppen in Kuta en nog wat luieren bij het zwembad. Verder moeten we nog een busticket naar Ubud scoren, want zaterdag gaan we verkassen!

Dat was het weer voor nu...