Lucien & Miranda @ Patagonië

Ubud

Kort na ons laatste berichtje (in de nacht van donderdag op vrijdag) werd Miranda ziek. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten...
Vrijdag dus niet veel meer gedaan dan in bed liggen en heel even in de schaduw bij het zwembad. Van het shoppen in Kuta is dus niets meer terecht gekomen. Lucien heeft de bustickets naar Ubud gekocht. Op zaterdagochtend met de bus naar Ubud. Aangekomen in Ubud, een erg gezellig plaatsje leek het iets beter te gaan. We hebben weer een mooi hotel (Pertiwi Resort & Spa). Rustig aan gedaan, een hele korte wandeling door Ubud en toen naar een ligbed bij het zwembad. Miranda nog altijd uitgeput en van eten kwam ook al niet veel.

Ubud is een rustig artistiek plaatsje, met vele kunstenaars (allerlei soorten).

Gelukkig ging het gisteren wel beter. We zijn bij het Monkey Forest geweest en veel gelachen om de apen. Lucien was weer bijna een bril kwijt, haha

Smile

We hadden een mooie wandelroute uit de Lonely Planet uitgezocht, door kleine dorpjes en door rijstvelden. Even over de markt gestruind en tickets gekocht voor een avondje Balinese dans. Er zijn verschillende soorten dansen, wij zijn naar een uitvoering van de Legong dans gegaan. Mooi om te zien, maar 1,5 uur is toch wel genoeg...

Vandaag weer een scooter gehuurd. We zijn wat noordelijk gereden naar Gunung Kawi. Een oud monument midden tussen de rijstterrassen. Heel mooi om te zien. Ook zelf nog door (en in!) de rijstvelden gestaan om bij een kleine waterval te komen.

Nu zijn we terug in Ubud en hebben alvast de bustickets naar Sanur geregeld. Morgen gaan we dus naar onze laatste stop, waar we nog 6 dagen zullen verblijven om heerlijk uitgerust weer terug naar Nederland te komen.