Lucien & Miranda @ Patagonië

Zagoria en Meteora

De afgelopen dagen hebben we zo'n 1100 km met de auto gereden!!! Daarom gaan we het morgen rustig aan doen

Smile

Dinsdag was het een mooie dag en zijn we naar Dodoni (oudheid) en Ioannina (hoofdstad provincie) geweest.

Gisteren zijn we vroeg vertrokken richting het Zagoria gebied. Tal van kleine dorpjes waar de tijd stilgestaan lijkt te hebben. Hele aparte bouwstijl hebben ze daar! Ook is het erg hoog en is hier een grote kloof te bewandelen. Dit hebben wij niet gedaan, maar hebben natuurlijk wel even een kijkje genomen --> errug diep!!
Rond 17u zijn we hier weggegaan met nog zo'n 150 km voor de boeg. Hier hebben we uiteindelijk 3 uur over gedaan!!! Geen files ofzo, maar bergwegen waar je echt niet hard kunt rijden en als je pech hebt, zit er een vrachtwagen voor die de berg amper op komt. Om 20u kwamen we eindelijk aan in Kalambaka. Hier hebben we overnacht in een guesthouse, zodat we de volgende morgen (vanochtend dus) de prachtige rotsformaties te bewonderen waarop kloosters zijn gebouwd. Net na het middaguur zijn we begonnen aan de terugweg en om 17u waren we eindelijk thuis (in Parga). Eindelijk een warme douche, want dat was gisteren niet zo comfortabel. En Lucien, het arme menneke, heeft echt een biertje verdiend vanavond, want die heeft erg lang moeten rijden
Smile

Morgen hopen we op een zonnetje, zodat we lekker kunnen relaxen! Zaterdag hebben we nog een dagje hier, want onze vlucht gaat pas om 19u terug. Bijna werken...bah!