Lucien & Miranda @ Patagonië

Tzatziki

Kalispera! (= goedeavond)

Vanuit het mooie, zonnige, warme Lefkas ons eerste berichtje. Vandaag een heuglijke dag: Lucien is 28 jaar geworden!!! Balkon heel mooi versierd met ballonnen en slingers.
Gisteren kwamen we door onze hostess op het idee een motorbootje te huren om lekker langs alle eilandjes voor de kust te varen. Een dure, maar erg leuke trip gehad. Het water is hier gelukkig erg rustig, dus bang zijn we niet geweest. Lucien is ff het water in geweest, maar was nogal koud vond hij. Lekker zonnen op het dek(je), etc. Verder zijn wij in Nederland niet erg slim geweest door onze waterschoenen weg te gooien, terwijl ze ons hier heel erg goed van pas zouden komen...

Gisteren hebben we een wandelingetje gemaakt naar de waterval. Daar hadden we onszelf toch wat meer van voorgesteld. Verder was het tochtje natuurlijk goed voor de tzatziki-verbranding

Smile

We hebben uiteraard al heerlijk gegeten, o.a. tzatziki, tzatziki, tzatziki... nee even zonder gekheid... iedere avond staat er tzatziki op het menu, maar verder ook lekker gekruid vlees, kip, groentes (we hebben zojuist zelfs tomaten gegeten!!).

Vanaf morgen hebben we voor 3 dagen een auto gehuurd, gaan we het eiland verder verkennen. Er liggen hier trouwens boten (!!) niet normaal meer. Supergaaf, lijkt ons ook wel wat om een weekje te gaan zeilen hier. Zeker als het zo'n mooi weer is. Moeten inderdaad wel lachen dat het weer in Nederland niet goed is... wat is het spreekwoord ook weer?? Volgens ons: je krijgt wat je verdient
Wink

Dat was het voor nu. Bedankt voor de felicitaties. De volgende keer zullen we wat foto's plaatsen.

We gaan weer!

Morgen vertrekken we voor 2 weken naar Griekenland... en voor de verandering nemen we deze keer de koffer mee in plaats van de rugzak!

De eerste week gaan we naar het plaatsje Nidri op Lefkas. De tweede week zullen we Parga aandoen, een plaatsje in de provincie Epiros (vaste land).

We proberen zo nu en dan onze belevenissen in Griekenland op de site te plaatsen.

Miranda & Lucien

rennen!

... en nu gaan we rennen naar ons vliegtuig dat staat te wachten!
kunnen we eindelijk onze heerlijke (zo ziet het er tenminste uit) honeymooncake nuttigen die we zojuist op de vlucht hebben gekregen

Greetz, Lucien en Miranda

Dat was het dan weer...

Vanavond vertrekken we weer naar Nederland. Een lange vlucht van zo'n 17 uur om morgenvroeg 07.00u Nederlandse tijd te landen op Schiphol.

Hierbij nog enkele foto's die wij deze vakantie hebben genomen.

Tot snel weer!

Sanur

Afgelopen dindag van Ubud naar Sanur gegaan. Sanur is, net als Kuta, een badplaats in het zuiden van Bali. Sanur ligt oostelijk, Kuta westelijk.

Ons hotel is weer perfect! Mooi huisje, bijna prive zwembadje voor de deur en een groter zwembad een stukje verder naar het strand. Toen we van ons welkomstdrankje terugkwamen bij het huisje stond daar een taartje en een grote fruitschaal voor ons klaar! Ook kregen we van de reisorganisatie een leuk pakketje met verwenspulletjes cadeau.

Verder relaxen we hier tot nu toe alleen maar. Heerlijk op een bedje op het strand, afwisselen met een plons in het zwembad. Zonder insmeren wordt je daar natuurlijk weer erg rood van... trekt wel weer weg naar het bruine toe hoor!

Vanmorgen een wandeling over het strand gemaakt, waarbij we midden in een of andere ceremonie terecht kwamen. Het hele dorp had zich op het strand verzameld en er werd vanalles geofferd (zelfs 2 koeien, een geit en een eend -toen wij ze zagen, leefden ze nog-). Apart gebeuren om te zien.

Wat we nog gaan doen hier, is nog niet duidelijk. We vermaken ons in ieder geval en het is hier goed uithouden!

Jammer dat we over een paar dagen weer naar Nederland komen...

Ubud

Kort na ons laatste berichtje (in de nacht van donderdag op vrijdag) werd Miranda ziek. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten...
Vrijdag dus niet veel meer gedaan dan in bed liggen en heel even in de schaduw bij het zwembad. Van het shoppen in Kuta is dus niets meer terecht gekomen. Lucien heeft de bustickets naar Ubud gekocht. Op zaterdagochtend met de bus naar Ubud. Aangekomen in Ubud, een erg gezellig plaatsje leek het iets beter te gaan. We hebben weer een mooi hotel (Pertiwi Resort & Spa). Rustig aan gedaan, een hele korte wandeling door Ubud en toen naar een ligbed bij het zwembad. Miranda nog altijd uitgeput en van eten kwam ook al niet veel.

Ubud is een rustig artistiek plaatsje, met vele kunstenaars (allerlei soorten).

Gelukkig ging het gisteren wel beter. We zijn bij het Monkey Forest geweest en veel gelachen om de apen. Lucien was weer bijna een bril kwijt, haha

Smile

We hadden een mooie wandelroute uit de Lonely Planet uitgezocht, door kleine dorpjes en door rijstvelden. Even over de markt gestruind en tickets gekocht voor een avondje Balinese dans. Er zijn verschillende soorten dansen, wij zijn naar een uitvoering van de Legong dans gegaan. Mooi om te zien, maar 1,5 uur is toch wel genoeg...

Vandaag weer een scooter gehuurd. We zijn wat noordelijk gereden naar Gunung Kawi. Een oud monument midden tussen de rijstterrassen. Heel mooi om te zien. Ook zelf nog door (en in!) de rijstvelden gestaan om bij een kleine waterval te komen.

Nu zijn we terug in Ubud en hebben alvast de bustickets naar Sanur geregeld. Morgen gaan we dus naar onze laatste stop, waar we nog 6 dagen zullen verblijven om heerlijk uitgerust weer terug naar Nederland te komen.

Brommen op zuid Bali

2 Dagen een scooter gehuurd (een hele goede deal gemaakt volgens iemand uit ons hotel). Volgens de Lonely Planet houdt de politie op Bali graag toeristen op scooters aan, om zo 'iets bij te kunnen verdienen'. Vaak voor erg lullige dingen, zoals je helm niet goed vast of met je band iets over de stopstreep staan. Wij kregen het wel even benauwd toen een agent ons achterna kwam gescheurd, nadat wij net waren gekeerd op de weg... Lachen en vriendelijk blijven, zeiden we tegen elkaar. En dit hielp waarschijnlijk, want de agent vroeg alleen om ons internationaal rijbewijs en het was goed! Pfffieuw
Smile

Gisteren zijn we Bukit Peninsula gaan verkennen. Toen de Nederlanders hier zaten, was dit schiereiland bekent als Taffelhoek.
Als eerste zijn we naar het plaatsje Jimbaran gegaan, ten zuiden van Kuta en het vliegveld. Jimbaran ligt in een mooie baai met wit strand. Op het strand zijn veel kleine restaurantjes waar heerlijke verse vis wordt gegrild (dit weten we uit ervaring). Verder is er eigenlijk niet veel te beleven.

Op naar Pura Luhur Ulu Watu. Deze tempel aan de zuidwestkust van het schiereiland is een van de belangrijke tempels voor de goden van de zee. Bij de ingang werd ons verzocht petten en zonnebrillen af en oorbellen uit te doen, dit in verband met de apen. Hele mooie panorama's, daar de tempel bovenop een steile klif staat!

Bali trekt vele surfers van over de hele wereld. Bukit Peninsula kent vele goede surfplekken, waaronder Impossble Beach. Hier hebben we geluncht tussen de surfers (apart volkje trouwens, maar wel leuk!).

Vervolgens beetje bij beetje naar ons hotel teruggegaan, waar we een heerlijke duik in het zwembad hebben genomen. 's Avonds met de scooter naar Jimbaran gegaan, waar we dus een heerlijk visje hebben gegeten!

Vandaag met de scooter naar Pura Tanah Lot gereden, aan de westkust van Bali. Dit is waarschijnlijk de bekendste en meest gefotografeerde tempel van Bali. Bijna alle tours die je op het eiland kan boeken, maken hier een stop. Wij zijn direct na het ontbijt gegaan, dus van de drukte hebben wij niet veel meegekregen. De meeste mensen komen namelijk voor de (naar het schijnt) geweldig mooie zonsondergang. Wij waren er bij eb, dus konden tot de tempel lopen (deze ligt bij vloed namelijk in zee). Weer hele mooie plaatjes kunnen schieten!
Terug richting Kuta van het mooie uitzicht genoten. Hier hebben we de eerste rijstvelden gezien! We hopen in de buurt van Ubud nog meer rijstvelden tegen te komen.

Daarstraks nogmaals naar Jimbaran gegaan voor een visje (2 deze keer - Baracuda en Yellow Snapper). Het is toch niet te geloven dat we 1,2 kg vis, rijst, groente, vers fruit en 2 drankjes hebben genuttigd voor een bedrag van totaal EUR 7,- (2 personen)!!!

Morgen gaan we shoppen in Kuta en nog wat luieren bij het zwembad. Verder moeten we nog een busticket naar Ubud scoren, want zaterdag gaan we verkassen!

Dat was het weer voor nu...

Kuta

Al weer onze tweede dag op Bali! Wat hebben we zoal gedaan... nou eigenlijk nog niet veel! Vooral gerelaxed in de zon bij het zwembad en op het strand, uitgeslapen en lekker gegeten. We hadden deze keer erg veel last van een jet-lag!

Ons hotel (Legian Beach Hotel) is perfect. Heel wat anders dan de guesthouses die we in Thailand hebben gezien. We genieten met volle teugen van alles hier!

Zoals bij iedereen wel bekend, zijn er in Bali de laatste jaren enkele bomaanslagen geweest. We hadden al gehoord en gelezen dat dit een groot effect heeft op het aantal toeristen dat naar Bali op vakantie gaat. Dat deze gebeurtenissen zo'n groot effect heeft gehad, hadden wij nooit gedacht. Overdag wel veel mensen op het strand, maar 's avonds is er hier niet veel te beleven. Het is echt sneu voor de mensen hier, ze zitten gewoon te wachten op toeristen... in de winkeltjes, de restaurantjes, noem maar op. We hopen maar dat dit gewoon een hele rustige periode is hier en dat het niet altijd zo is.

Morgen willen we een scooter huren om de omgeving hier te gaan bekijken. Het weer is hier in ieder geval goed, 30 graden met een heerlijk windje.